تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۳
مجید نصیرپور، نماینده سراب در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد؛

پزشکیان می‌تواند دولت فراگیر تشکیل دهد | اگر مشارکت به ۵۰ درصد برسد پزشکیان برنده انتخابات است

مجید نصیرپور، نماینده سراب می‌گوید: در حال حاضر، قدرت سه قوه در اختیار جریان اصولگرایی است و طبیعتاً ورود آقای پزشکیان به دولت، می‌تواند این رابطه قدرت را دچار تغییر کند. بنابراین طبیعی است که اصولگرایان نسبت به آقای پزشکیان مخالفت داشته باشند که به نظر بنده در ادامه راه، خیلی هم مقاومت سختگیرانه‌ای خواهند کرد.

پزشکیان می‌تواند دولت فراگیر تشکیل دهد | اگر مشارکت به ۵۰ درصد برسد پزشکیان برنده انتخابات است

رویداد۲۴ | زهرا ظهروند: تنها چند روز دیگر تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است و هرچه به هشتم تیر نزدیک می‌شویم، بیشتر شاهد آب‌شدن یخ انتخابات و فشردگی رقابت هستیم. در همین رابطه، رویداد۲۴ به سراغ مجید نصیرپور، نماینده سراب در مجلس دوازدهم رفته است تا نظرات او را در این باره جویا شود.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* هر چقدر میزان مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند، شانس آقای مسعود پزشکیان برای موفقیت، بیشتر می‌شود. به باور من، اگر مشارکت به ۵۰ درصد برسد، آقای پزشکیان برنده انتخابات است.

* همه باید تلاش کنند که نه به خاطر آقای پزشکیان، بلکه برای کشور، مشارکت افزایش پیدا کند. معتقد هستیم دیدگاه آقای پزشکیان نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا است، بلکه ایشان به معنای واقعی کلمه، فردی مستقل است.

* روحیه و عملکرد آقای پزشکیان این ظرفیت را دارد که از همه سرمایه انسانی کشور استفاده کند و اتفاقاً عدم‌توجه به این موضوع، نقطه آسیب ما تا به امروز بوده است.

* الان اگر آقای زاکانی شهردار تهران، آقای قالیباف رییس مجلس، آقای قاضی‌زاده‌هاشمی رییس بنیاد شهید و آقای جلیلی که البته سمت اجرایی ندارد، اما آن زمان که داشتند را ارزیابی کنید، ببینید در دوره مسئولیت‌شان یک فرد اصلاح‌طلب یا حتی مستقل در حوزه مسئولیت‌شان به کار گرفته شده بودند؟

* این مهم نیست که از این دو دسته، کسی مسئولیت نداشته است، اما مهم این است که اعتقادی به استفاده از همه سرمایه‌های انسانی ندارند، در حالی که این موضوع، اولین نقطه کانونی صحبت‌های آقای پزشکیان در نخستین مناظره بود؛ بنابراین وقتی اعتقادی به همکاری ملت ایران در مدیریت کشور ندارند با شعار که کار پیش نمی‌رود.

* آقای پزشکیان این ظرفیت را دارد و می‌تواند دولت فراگیر تشکیل دهد. همه جریان‌های سیاسی که علاقه‌مند به اعتلای کشور هستند در حوزه مسئولیت ایشان بنا به تجربه‌ای که دارند، می‌توانند قبول مسئولیت کنند تا ان‌شاا... موفق شوند کشور را از بحران‌های پیش‌رو عبور دهند.

* در حال حاضر، قدرت سه قوه در اختیار جریان اصولگرایی است و طبیعتاً ورود آقای پزشکیان به دولت، می‌تواند این رابطه قدرت را دچار تغییر کند. بنابراین طبیعی است که اصولگرایان نسبت به آقای پزشکیان مخالفت داشته باشند که به نظر بنده در ادامه راه، خیلی هم مقاومت سختگیرانه‌ای خواهند کرد.

* اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، حتماً یکی از کسانی که به دور دوم راه می‌یابد، آقای پزشکیان است، ولی معتقدم انتخابات به مرحله دوم نمی‌رسد و حتماً در مرحله اول کار تمام است و امیدوارم انتخابات به نفع آقای پزشکیان به پایان برسد.

* اگر مشارکت به کف ۵۰ درصد برسد، حتماً آقای پزشکیان می‌تواند به موفقیت برسد، چراکه تعداد نامزد‌های جریان اصولگرایی مهم نیست و سبد رای آن‌ها در کشور مشخص است.

* به نظر بنده، موج مورد انتظار برای آقای پزشکیان هنوز راه نیفتاده است، یعنی موجی که بتواند سرنوشت انتخابات را خیلی با فاصله زیاد تغییر دهد. یک موجی شروع شده و پیش‌بینی بنده این است هفته آینده بعد از مناظره دوم، اتفاقات جالبی در کشور خواهد افتاد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما